news-details

Yabancı sermayeli şirketler, CIIE ile yeni bir ivme kazanıyor

CGTN Muhabiri Chen Tingyao'nun haberine göre küresel inovasyon ve işbirliğinin önemli bir platformu olarak Shanghai’da devam eden 8. Çin Uluslararası İthalat Fuarı’nda (CIIE) 461 yeni ürün, yeni teknoloji ve yeni hizmetin lansmanı yapıldı.

Şu ana kadarki yedi fuarda yaklaşık 3 bin yeni ürün, yeni teknoloji ve yeni hizmet sergilendi. Bu durum, Çin piyasasının, küresel inovasyonun test sahası, kâr merkezi ve uygulama platformu hâline geldiğini kanıtladı.

Honeywell Çin Başkanı Yu Feng, standa girdikten 10 dakika sonra yeni dostlarla tanıştığına ve 15 dakika içinde de işbirliği niyet anlaşması imzaladıklarına işaret ederek, bunun CIIE'nin ne kadar verimli bir fuar olduğunu bir kez daha ortaya koyduğunu söyledi.

CGTN Muhabiri Tingyao'nun haberinde şu ifadeler yer aldı:

"Kısa süre önce sona eren Çin Komünist Partisi 20. Merkez Komitesi 4. Genel Kurul Toplantısı’nda Çin’in önümüzdeki beş yıl için ekonomik ve sosyal kalkınmasına yönelik planlar ortaya koyuldu.

Nitelikli kalkınma, 15. Beş Yıllık Plan döneminde ekonomik ve sosyal kalkınmanın temel hedefleri arasında öncelikli konumda yer alıyor. "Öz kaynaklara dayanılarak yüksek düzeyde bilimsel ve teknolojik gelişmenin hızlandırılarak yeni nitelikli üretici güçlerin geliştirilmesi” ve "reel ekonominin temellerinin güçlendirilmesi" alanlarında alınan tedbirler, çok uluslu şirketlere daha fazla fırsat sunuyor.

Çin Komünist Partisi 20. Merkez Komitesi 4. Genel Kurul Toplantısı’ndan sonra düzenlenen ilk büyük çaplı ekonomik ve diplomatik etkinlik olan 8. Çin Uluslararası İthalat Fuarı, yabancı sermayeli şirketlerin Çin ile işbirliğine yeni bir ivme kazandırıyor.

CIIE, dünyanın dört bir yanından yeni ürün ve teknolojilerin ticari amaçla kullanılması için "hızlı bir kanal" açarken, açıklık ve inovasyonun teşvik edilmesi için de bir platform sunuyor.

Herbalife Çin Başkanı Cai Menghong, Çin Medya Grubu’na (CMG) verdiği demeçte, daha önceki CIIE fuarlarında üst üste üç kez sergilenen sporcu besinleri ürün serisinin 2021'de Çin'de resmî olarak piyasaya sürüldüğünü ve daha sonra yerel üretime geçildiğini, bunun da organizasyonun etkisini yansıttığını ifade etti.

Farklı ülkelerden şirketler, CIIE aracılığıyla uzun vadeli büyüme ivmesi yakaladı. Özellikle son yıllarda Çin'de yaşam bilimleri ve yapay zekâ gibi sektörler hızla gelişirken, bu durum yabancı şirketlere geniş bir gelişme potansiyeli getiriyor.

Bayer Çin ve Kuzeydoğu Asya İletişim Başkan Yardımcısı Zhang Lei, şirketin Shanghai’da yaşam bilimleri alanında faaliyet gösteren Bayer Co.Lab AdVenture platformunun geçen yıl hizmete girdiğini hatırlatarak, kısa sürede bu alanda faaliyet gösteren 10 ila 15 şirketi bünyelerine katmayı planladıklarını dile getirdi.

Tüketim açısından bakıldığında Çin pazarının muazzam büyüklüğü, hızlı temposu ve yüksek standartları, yabancı şirketlerin rekabet güçlerini artırmalarına katkı sağlıyor. Çok uluslu şirketlerin yöneticileri, Çinli tüketicilerin birçok alanda öncü olduğunun, tüketici taleplerinin son derece gelişmiş olduğunun ve bunun küresel inovasyon için itici bir güç olduğunun altını çiziyor.

Çin'in kalkınmasıyla uyumlu olarak, yabancı şirketler de "nitelikli kalkınma" rotası çiziyor. Uzun vadeli büyüme sağlamak için bu şirketler Çin'in kapsamlı endüstriyel destek ve inovasyon kapasitesinden yararlanıyor.

PwC tarafından bu yılın mart ayında yayımlanan bir anketin sonuçlarına göre, çok uluslu şirketlerin yaklaşık yüzde 60'ı Çin'in inovasyon ekosisteminin şirketlerin küresel rekabet gücünün yükselmesinde önemli bir rol oynadığına işaret ederken, şirketlerin yarısı da bu stratejik önemin daha da artacağı tahmininde bulundu."

  Hibya Haber Ajansı